17 November, 2014

Top Brazilian companies to showcase innovative products & services at The Big 5 2014 in Dubai





·        UAE accounts  for 57.4 percent of the Brazilian exports of building materials to GCC reached USD 25.61 million so far this year

·        USD 26.32 million worth of  Brazilian machinery imported into UAE
 
UAE, November 16, 2014 - The Arab-Brazilian Chamber of Commerce (ABCC) has announced that eight leading Brazilian companies are participating in the upcoming latest edition of The Big 5 show, the largest construction exhibition in the Middle East, to showcase their most advanced solutions, generate leads for new customers, and gather regional market information and trends. More companies from Brazil are joining the exhibition from November 17 to 20, 2014 at the Dubai World Trade Centre amidst the flourishing bilateral relations between Brazil and the Arab states.

The 120-square-foot Brazilian pavilion at the venue’s Hall Sheikh Rashid will enable local, regional and international visitors and potential investors and clients to take a closer look at the extensive range of cutting-edge construction and building materials from the country. Brazil’s high interest in The Big 5 comes at a time when global exports of its building materials hit USD 4.94 billion. In the GCC region, the export value has so far reached USD 25.61 million. The UAE accounted for 57.4 percent of the total transactions to reach USD 14.71 million, followed by Saudi Arabia (USD 8.13 million) and Qatar (USD 1.27 million).

Dr. Michel Alaby, General Secretary and CEO of Arab-Brazilian Chamber of Commerce, said: “During last year’s Dubai event, six Brazilian companies joined thousands of exhibitors from all over the world. It was beneficial and fruitful experience as they were able to attain their strategic objectives successfully. This year, more organizations are participating in hopes of exceeding the 2013 accomplishments. Their participation signifies not only their plans to expand their business and meet new clients but it also reflects the growing outstanding opportunities in the Middle Eastern market. The Big 5 affords them an ideal platform to interact with potential investors and enter the thriving regional market. We are inviting all visitors to come visit the Brazilian pavilion located at the exhibition’s Marbles and Granites category.”

From January to October of this year, GCC imported mostly plywood and other laminated wood products from Brazil, with the transaction value hitting USD 3.46 million. These were followed by granite (USD 3.3 million) and appliances for pipes and boiler shells (USD 2.85 million). Brazilian export value for glassware for kitchen, articles of iron and steel, and parts of valves and pipes witnessed an exponential jump in 2014, increasing over 334 per cent, 1,268 percent, and 4, 312 per cent, respectively.

In the UAE, in particular, the country has imported USD 2.79 million worth of granite; USD 2.99 million in pressure valves; USD 2.79 million in transmission trees; USD 2.58 million in bulldozers and angle dozers; and USD 2.01 million in air pumps. The total machinery exports to the GCC, meanwhile, reached USD 157.99 million, with the UAE accounting for USD 26.32 million of the total value. 


مشاركة برازيلية واسعة في معرض "الخمسة الكبار 2014" بدبي

        الإمارات تستحوذ على 57.4% من إجمالي الصادرات البرازيلية من مواد البناء إلى دول الخليج العربي

        26.32 مليون دولار قيمة آلات البناء البرازيلية المستوردة إلى الإمارات


الإمارات، 16 نوفمبر، 2014 - كشفت "الغرفة التجارية العربية البرازيلية" (ABCC) عن مشاركة ثمانٍ من كبرى الشركات البرازيلية في فعاليات معرض "الخمسة الكبار الدولي للبناء والتشييد 2014"، الحدث الأكبر من نوعه في مجال البناء والتشييد في منطقة الشرق الأوسط والذي يستمر من 17 إلى 20 نوفمبر/تشرين الثاني الجاري في مركز دبي التجاري العالمي، وذلك لاستعراض أحدث الحلول والمنتجات البرازيلية المبتكرة والإطلاع على آخر التطوّرات والتوجّهات في السوق الإقليمية وبناء الشراكات الجديدة مع العملاء المحتملين. وتعد هذه المشاركة الأكبر عدداً للشركات البرازيلية في الحدث، بما يعكس تطوّر العلاقات التجارية الثنائية بين البرازيل والدولة العربية.

وتعتزم الشركات الثمانية المشارِكة ضمن الجناح البرازيلي في الحدث والممتد على مساحة 120 قدماً مربعاً في "قاعة الشيخ راشد" في المركز، تسليط الضوء على مجموعاتها الواسعة من مواد البناء والتشييد المتطوّرة أمام الزوّار المحليين والإقليميين والدوليين والمستثمرين المحتملين. وتأتي هذه المشاركة النوعية في وقت تشهد البرازيل خلاله إرتفاعاً ملحوظاً في حجم الصادرات من مواد البناء على المستوى العالمي بواقع 4.94 مليار دولار أمريكي. وعلى صعيد منطقة الخليج العربي، تبلغ قيمة الصادرات البرازيلية من مواد البناء 25.61 مليون دولار حتى الآن، حيث تستحوذ دولة الإمارات العربية المتّحدة على 57.4% منها بواقع 14.71 مليون دولار، تليها المملكة العربية السعودية بـ 8.13 مليون دولار وقطر بـ 1.27 مليون دولار.

وقال الدكتور ميشيل حلبي، الأمين العام والمدير التنفيذي لـ الغرفة التجارية العربية البرازيلية: "شهدت دورة العام الماضي من "الخمسة الكبار" مشاركة ست من أبرز الشركات البرازيلية إلى جانب آلاف العارضين الآخرين من مختلف أنحاء العالم، بما شكّل تجربة ناجحة وغنية لهذه الشركات في تحقيق أهدافها الإستراتيجية المتمثلة بالوصول إلى السوق العربية والترويج لأحدث منتجاتها وخدماتها في مجال البناء والتشييد. وهذا العام، يشارك في الحدث عددٌ أكبر من المؤسّسات والشركات البرازيلية الراغبة بالوصول إلى مستوًى أعلى من التميّز والإنجاز في إطار جهودها الرامية إلى التوسّع في المنطقة وبناء العلاقات المتينة مع العملاء والإستفادة المثلى من الفرص المتاحة في السوق الشرق أوسطية. ويمثّل "الخمسة الكبار" منصةً ممتازةً للتواصل مع المستثمرين المحتملين والدخول إلى الأسواق الإقليمية الحيوية. ونحن ندعو جميع الزوّار إلى الإطلاع على آخر الخدمات والمنتجات البرازيلية المعروضة في الجناح البرازيلي ضمن فئة الرخام والغرانيت".

وفي تقرير حول الصادرات البرازيلية من مواد البناء إلى دول الخليج العربي خلال الأشهر التسعة الأولى من العام الجاري، تصدّرت منتجات الخشب الرقائقي البرازيلي القائمة بواقع 3.46 مليون دولار أمريكي، تلتها قطع الجرانيت بمقدار 3.3 مليون دولار والأنابيب والغلايات البخارية بقيمة 2.85 مليون دولار. كما سجّلت الصادرات البرازيلية من أدوات المطبخ الزجاجية ومنتجات الحديد والصلب وأجزاء الصمّامات والأنابيب قفزةً هائلةً بنسبة 334 بالمائة و1268 بالمائة و4312 بالمائة، على التوالي.

وعلى الصعيد المحلي، استوردت دولة الإمارات خلال الفترة نفسها ما قيمته 2.79 مليون دولار من قطع الجرانيت، و2.99 مليون دولار من صمّامات الضغط، و2.79 مليون دولار من الأشجار، و2.58 مليون دولار من الجرافات، و2.01 مليون دولار من مضخّات الهواء. كما بلغ حجم الصادرات البرازيلية من الآلات إلى الإمارات نحو 26.32 مليون دولار خلال الفترة نفسها، وذلك من أصل 157.99 مليون دولار تم تصديرها إلى دولة الخليج العربي ككل.

 

=